نویسنده پژوهشگر و روزنامه نگار

بخشی از زندگی نامه و آثار استاد سیروس رومی

نویسنده پژوهشگر و روزنامه نگار

بخشی از زندگی نامه و آثار استاد سیروس رومی

این افتخار سرزمین پارس است

کتاب تاریخ مطبوعات فارس در شیراز رونمایی  شد  

 

مجموعه کتاب‌های تاریخ مطبوعات فارس نوشته سیروس رومی در شیراز طی مراسمی با حضو مدیرکل فرهنگ و ارشاد فارس و جمعی از اصحاب فرهنگ رونمایی شد.

  مدیرکل فرهنگ و ارشاداسلامی فارس دراین مراسم اظهارداشت : امروزعصر انفجار اطلاعات بوده ، و زیر بنای تمام جامعه پذیری ها، جامعه پذیری رسانه‌ای است.

منصور طبیعی افزود: تاریخ مطبوعات فارس صرفا یک کتاب تاریخی نبوده بلکه کتابی آموزشی و اخلاقی است و برای جامعه رسانه‌ای ما رومی، گنجینه‌ای تمام نشدنی است و اینگونه افراد افرادی تکرار نشدنی هستند.

طبیعی گفت: درصدد نشرتاریخ ادبیات درنشریات فارس هستیم که همواره دراین زمینه کتابخانه‌های استاد امداد و دیگراساتید به روی محققین باز بوده است رییس بنیاد فارس شناسی نیز دراین مراسم گفت: ارج نهادن به رونمایی کتاب مطبوعات فارس ارزش گذاشتن به خود و رسانه هایمان است.

دکتر صفی پورافزود: ارائه کتاب‌های تاریخ مطبوعات فارس، می‌تواند درتقویت مطبوعات نقش موثری داشته باشد.

سیروس رومی از پیشکسوتان مطبوعات فارس نیزدراین مراسم گفت: برای پدید آوردن این کتاب خیلی از دوستان کمک کردند که باید ازآنها تشکرکرد ولی متاسفانه بسیاری ازهمکاران ودوستان نیز درهمراهی سرباز زدند.

دکترجمشید صداقت کیش، استاد دانشگاه و تاریخ نگار شیراز نیز گفت: نخستین روزنامه توسط میرزا صالح شیرازی در سال ‪ ۱۲۵۳‬قمری توسط یک شیرازی چاپ شده این نشانگر، تاثیر مطبوعات در دگرگونی رفتار اجتماعی و افکار عمومی غیر قابل انکار است و و مطبوعات خبری کلید دموکراسی هستند.

داریوش نویدگویی ناشر کتاب شیراز هم گفت: فارس در بحث کتاب در مقایسه با دیگر استان‌ها یک سرو گردن بالاتر ایستاده است.

وی ضمن تقدیر از مسولین افزود: ما در مورد نمایشگاه‌ها نباید دنباله رو تهران باشیم و به جای سالی یکبار در چند نوبت آن را برگزار کنیم.

نظرات 1 + ارسال نظر
مجیدی-شاعر سه‌شنبه 22 دی‌ماه سال 1388 ساعت 01:08 ب.ظ

مبارکه اقای رومی.چه کار خوبی کردین وبلاگ زدین

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد